Blog /

ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΣΕ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΔΙΑΧΥΤΗ ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΣΕ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΔΙΑΧΥΤΗ ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

IMAGE

Πολλά παιδιά, εμφανίζουν διαταραχές και φοβίες στο φαγητό κυρίως σε στερεές τροφές. Ενώ, παράλληλα δείχνουν να αγαπούν αμυλούχες τροφές, όπως οι τηγανιτές πατάτες, το γιαούρτι, αυγά scramble, μήλα κ.α. Υπάρχουν φορές που μπορεί να αρνούνται ακόμα και να δοκιμάσουν μια καινούργια τροφή, ή ακόμα και να αποδοκιμάσουν το φαγητό στο πιάτο τους. Ακόμη, μερικά παιδιά, μπορεί να μείνουν βδομάδες ολόκληρες χωρίς να φάνε στερεά τροφή. 

 

Αυτό συμβαίνει, γιατί τα παιδιά αυτά έχουν αισθητικές ευαισθησίες (στη γεύση και στην όσφρηση) ή ακόμα μπορεί να νιώθουν μη αποδεκτά από το περιβάλλον τους, για αυτό και να αντιδρούν με το να μην τρώνε.

 

Εάν ένα παιδί έχει ευαισθησία σε ορισμένες τροφές όπως «μαλακές», «γλοιώδες», τότε φυσικά θα έχει την τάση να αποφεύγει τροφές όπως το τυρί, και παρασκευάσματα με αυγό, ρευστά μείγματα με ρύζι κ.α.

Η ευαισθησία κάθε παιδιού είναι διαφορετική και πρέπει να έχουμε την επίγνωση ποιο είδος τροφής μπορεί να είναι ενοχλητικό για το δικό μας παιδί.
 

Γνωρίζοντας ότι αυτή η αντίδραση με τις τροφές είναι μέρος της φοβίας του, δεν είναι μόνο δύσκολο αλλά καθίσταται και πολύ σημαντική στο να δεχθεί το παιδί μία νέα τροφή. Πρέπει να κατανοήσουμε ότι είναι πολύ άσχημο να αναγκάζουμε τα παιδιά να τρώνε τροφές που μπορεί να μην αντέχουν. Πρέπει πρώτα να μάθει να νιώθει άνετα εκεί που τρώει αλλά και να τρώει μόνος του, για να μπορέσει να εισάγει νέες τροφές.

 

Οι νέες τροφές πρέπει να εισάγονται σε εξαιρετικά μικρές ποσότητες, μαζί με μία πολύ επιθυμητή τροφή, για παράδειγμα εάν η νέα τροφή είναι μισό τμήμα από ένα πορτοκάλι και η επιθυμητή τροφή είναι ένα μπισκότο. Ζητάμε από το παιδί  «Τελείωσε το πορτοκάλι και μετά θα έχεις το μπισκότο».(ή οτιδήποτε άλλο μπορεί να κεντρίσει το ενδιαφέρον του παιδιού).

 

Το ίδιο κάνουμε και με άλλα είδη τροφής, χρησιμοποιώντας φράσεις όπως «Μία μπουκιά πορτοκάλι, τότε μπισκότο» ή «Φάε το πορτοκάλι και τότε μπισκότο».

 

Με τα παιδιά, που η αντιληπτική τους ικανότητα μπορεί να είναι μειωμένη, μπορούμε να ξεκινήσουμε λέγοντας «Γλείψε το πορτοκάλι» ή «Δοκίμασε» δίνοντας τους αμέσως την επιθυμητή τροφή το μπισκότο. Κάθε φορά που το παιδί το κάνει μια φορά τότε το ενθαρρύνουμε και το επιβραβεύουμε λεκτικά: «Μπράβο σου είσαι πάρα πολύ κάλος», «Συνέχισε έτσι». Αφήστε τον να ξέρει ότι αισθάνεστευπερήφανη για εκείνο που το έπραξε αυτό παρά τις δυσκολίες του.